Září 2009

Smradlava

29. září 2009 v 20:50 | Lipetka |  Výletník
Pří cestě kolem potoka Velké Smradlavy dojdete ke studánce zvaná Smradlavka. Další z krásných míst na Bílé v Beskydech. Cca 1,5 km od centra Bílé, krásnou procházkou nebo součástí cyklovýletu dojdete ke studánce s krásným posezením a přístřeškem, pro chvíle nepohody.
Voda je navzdory silnému zápachu nejenom pitná, ale dokonce i léčivá, blahodárně působí na zažívací ústrojí a v případě koupelí i na klouby a pokožku.Sirný pramen však není jedinou zajímavostí při cestě na hřeben. Výše v údolí se ukrývá Maxova nádrž - malá lesní přehrada postavená v minulosti za účelem plavení dřeva po největší beskydské řece Ostravici.Článek o Maxově nádrži najdete zde.

Houbový výlet nad Maxovku

28. září 2009 v 21:59 | Lipetka |  Výletník
Úžasné, úžasné, úžasné..... ptáte se co? No přece prodloužený víkend s krásným počasím. Zakončili jsme ho houbovou procházkou pro velký úspěch zase nad Maxovou nádrží (kdo nečetl o ráji v lesích, najde zde )
Sluníčko nádherně svítilo, les nám ukázal jak má vypadat babí léto (podotýkám, že je 28.9.2009)
Hub byly hromady a těch krás v lese... Však se koukněte jak to dopadlo.

Štramberk - Arboretum a kozičky :-)

25. září 2009 v 18:09 | Lipetka |  Výletník
Další součástí našeho vyletíku, bylo Arboretum (už to znáte, kdo pravidelně čte, ten ví) Musím uznat, že nejhezčí je asi v čas jaro-léto, dneska už tam nebylo až tak moc k vidění, až na jednu vyjímku. Každého koho jsem poslala na kopečky Štramberku a arboretum jsem upozorňovala, že se po kopcích toulají kozičky, kdysi mi to někdo řekl... Já je nikdy neviděla a to jsem tam byla z všech nejčastěji. Takže mé doporučení znělo... Zabalit s sebou rohlíky a pozorně se dívat.
Včera nastal zlom, když jsme přišly do Arboreta, všimly jsme si prvních 2 hlaviček - neuvěřitelný úspěch, nahoře na kopcích se pásly, klasické bíle kozy, jen dobře trénované na místních skalách.
byla jsem unešena, postupně, když jsme se postavily pod stěny bývalého lomu, se nám ukázalo cca 5 koz a jedna z nich černá.
Prošly jsme si arboretum a pomalu se vracely, místní správce-majitel, už nám šel naproti, chtěl už asi taky domů. Prohodily jsme s ním pár slov a z něj vypadlo, že ty kozy jsou vlastně jeho a jestli je chcem vidět. To víte, že jsme si to nechtěly nechat ujít. Správce se postavil pod stěny lomu a zařval na ně "kozy,kozy!" Kozy zamečely a pelášily dolů jak pominuté, postupně se jich objevilo 20 a šmejdily kolem nás a my je krmily rohlíkama od správce. To vám byl zážitek, tolik koz najednou :-D Musím podotknout, že tohle budou asi nejzdravější kozy ve střední Evropě, prostě si tam jen tak šmejdí po těch nádherných kopcích a baští bylinky.

Najdi na horní fotce 6 koziček :-) Možná i více
Prosím pohled doprostřed fotky, telí tam na nás čolek.
Už valí z kopečka...
Správce se svou staříčkou oblíbenkyní.
Celkový pohled do lomu.

Štramberk - zase další návštěva

24. září 2009 v 20:39 | Lipetka |  Výletník
Tak jsem se zase dneska dostala do Štramberku (kdo čte pravidelně, ví, že jsem tam dlouho nebyla :-) ) Už tam bylo tak nějak pošmourno, ale neztratil na svém kouzlu. Od Trúby bylo vidět krásně do všech stran údolíčka i když nám v vzdálenějším rozhledu zabraňoval opar.
Pokud by jste měli možnost Štramberk navštívit, neváhejte. Garantuji, že je tam pořád co ke koukání. Najděte si čas, nespěchejte a za krásného počasí vás uličky městěčka pohltí svým pomalým tokem života, kde se místy i zastavil čas. A jako bonus Vás bude všude provázet vůně čerstvě pečených Štramberských uší. Ňam. Samotné i plněné šlehačkou a jahůdkou.
Pokračování příště ... :-)

Letní kvítí, slunce svítí...

23. září 2009 v 22:11 | Lipetka |  Bludy Obludy
Pár kytiček pro dobrou náladu a připomenutí plného léta. Přijdou mi tak nějak pohodové.

Pohádkový les

21. září 2009 v 23:19 | Lipetka |  Bludy Obludy
Při houbovém výletu nad vodní nádrž Maxovka (celý článek najdete zde ) jsem udělala pár foteček. Houby tam byly jak z pohádky. Těch jedlých jsem moc nevyfotila, protože při jejich spatření jsem vždy chytila houbové šílenství a foťáček odhodila v dáli. Hamty, hamty, aby mi je neukradl třeba medvěd :-) Tak se teda pokochejte.

Babiččin jablečný kompot

20. září 2009 v 22:10 | Lipetka |  Mňamky domácí produkce
Když jsem byla malá, vařila mi babička jablečný kompotek. Býval často k obědu a já na něj potom do hrnce chodila až do večera. Je strašně moc jednoduchý a moc výborný. S tou výbornou vůni koření a protože se dá jíst i za tepla, je to takový zimní kompot
Použijete na něj jakákoliv jablka, třeba i ta padaná nebo v zimě už vrásčitá.

Recept:

Povinné:
jablka, hrušky, podle požadovaného množství
1-2 skořice celé, přdávám i trochu mleté
2- 3 kusy hřebíčku
cukr dle chuti a potřeby
voda

Nepovinné:
badyán
citrón, kousek limetky
rozinky - tak krásně se při vaření nafouknou
pár loupaných mandliček ( dají se povařit v tom kompotku a doloupat)
trocha rumu nebo jiného alkoholu

Jablka (hrušky) oloupeme, zbavíme jadřinců a přidáme do hrnce s cukrem (může být i třtinový) a kořením. Zalijeme vodou cca do 2/3. Vaříme do poloměkka a pak konzumujeme :-) To je dlouhý recept co?

Opravdu to skuste, je to ňam ňam po teplu i studenu k obědu i samotné.

Vodní nádrž Max Klauz

20. září 2009 v 15:19 | Lipetka |  Výletník
Včera jsme po houbařské procházce zastavili u vodní nádrže Maxe Klauze. Myslím, že je to málo známé místo na to, jak moc je úžasné. Docela bych si tam dokázala představit i nějaké pěkné stanovaní nebo piknik v přírodě po nějakém výletě. Výhodou i nevýhodou je to, že přímo k místu nádrže nedojedete autem. Ale pěkná procházka nebo cyklovýlet vám to bohatě vynahradí. Dostanete se tam z centra obce Bílá odbočíte směrem ke starému zámečku do údolí smradlavky - asi v půli cestě je studánka se smradlavou (sírovou vodou) Voda je zbarvena bíle, odsuď zřejmě pochází název obce Bílá. Pokračujete dál, kde dojdete k Vodní nádrž Maxe Klauze. V celém údolí se nacházejí krásné lesy plné hub. Vřele doporučuji k jakékoliv návštěvě. Dole v Bílé pod zámečkem můžete vypustit děti na místní hřiště.

Fretka v akci

17. září 2009 v 8:11 | Lipetka |  domácí zvěř
Mám tady pár foteček Čikitky v akci. Prvních pár je od sestřenky, přijdou mi úplně úžasné.
S Boniškou. Čikitka se jí spíše bojí, ale za plotem je hrdinka. Boniška má k ní chování taky prapodivné, tak nějak po ní cvaká bez vrčení, ale hraní to taky není. Ty holky si prostě moc nesedly, což mě docela mrzí.
Romantika v břečťanu
Na průzkumu.
Krasavice :-)
Co tak na mě jako telíte?

Ráj na zemi a přitom za rohem

16. září 2009 v 14:31 | Lipetka |  Výletník
Někdy se člověk dostane do takových míst o kterých se mu ani nezdá a je to o to víc snové, že se místečko nachází kousíček od zraků projíždějících. Jedno z nich se nachází kousek od obce Lučina. Vzal mě tam jeden človíček, který to místo vlastní (i v dnešní době je to bez plotů a zábran) Přímo uprostřed přírody. Fascinovalo mě to už jen proto, že po cestě která je kousíček od rybníčku jezdím docela často a nenapadlo by mě co se tam schovává. A první jsem ten malý ráj na zemi viděla na malovaném obraze. I ten byl úplně kouzelný jak z jiného světa. Tak jen pár foteček. Atmosféra se sice nedá vyfotit ani popsat, ale každý kousíček té země tam má své místo a prostě tam patří. A těch zvířátek, vážek, motýlů, i ledňáček tam bydlí, ryb spousta a všechno si to tam krásně roste a žije.
V každém místě je vidět, že bylo děláno s láskou. Hlídači v okolí rybníčků jsou dílem majitele. A schovává se jich tam víc. Kdybych měla vyfotit všechno krásné co tam je, mám sto fotek a stejně nebudu mít vše vyfocené, tak jen pro inspipraci.
Všimněte si, i ten domeček zapadl krásně do přírody
Kouzlo, hafoš vedle žáby na prameni (spíše odtoku)
A není....
Jen můžu říct všem ochráncům jakékoliv zvěře, že při tomto focení nedošlo žadné zvíře k újmě na zdraví ani na životě :-)