Červenec 2009

Perník z domácí pekárny

31. července 2009 v 16:31 | Lipetka |  Mňamky domácí produkce
Dneska jsem testovala perníček v domácí pekárně. Sama jsem byla zvědavá co se z něj vyvrbí. Je úplně úžasný.

Recept:
2 hrnky mléka
3/4 hrnku oleje
1 vejce
2 lžíce kakaa
3 hrnky hladké mouky ( dala jsem 2 hladké + 1 polohrubý)
1 hrnek cukru
1 skořicový cukr
1 perníkové koření
1 kypřící prášek (myslím, že by se perníkové koření a kypřící prášek by se daly nahradit kypřícím práškem do perníku)
1 čokoládový pudink (dala jsem vanilkový a je to výborné)
1 lžíce marmelády
3 lůžíce rumu (smůla, už jsme ho vypili)

V receptu bylo uvedeno že hrnek má 250 ml, ale já vzala menší skleničku cca 2 deci, protože se mi těsta na pekárnu zdálo hodně.

Nechala jsem umíchat programem na nudle cca 15 minut a pak nastavila program na pečení bez kynutí (1 hodina) ale vzhledem k tomu, že kůrka byla nastavená na nejnižší stupeň, peklo se pomalu a tak to nakonec byla 1,5 hodiny.

Z citronky a cukru jsem namíchala polevu a posypala zdobením.

Vřele doporučuju, je fakt skvělý.

Vafle

30. července 2009 v 21:34 | Lipetka |  Mňamky domácí produkce

Tak jsem dělala svoje první vafle v životě, podle nejjednoduššícho receptu co jsem našla. Skoro jako palačinky, jen na sladko se skořicí a dopadly teda tak prapodivně, ale dobré byly. Buď mi ve vaflovači nedokynuly (asi málo těsta) nebo překynuly Tož si nevyberu. Ale pěkně jsem je zaplácla šlehačkou a drahý je taky přežil

Chci do klubu

30. července 2009 v 21:01 | Lipetka |  Bludy Obludy
Drazí přátelé. Rozhodla jsem se, že se pokusím dostat do klubu autorských blogů. Proto končím s raníčkama, i když je tak miluju a budu se vyvarovávat všech ostatních věcí, které jsem nestvořila i když jsem zatím přesvědčena, že bez některých to prostě pro inspiraci nejde. No uvidíme. Zároveň vás vyzývám přidejte seklub.blog.cz
Přijde mi to hodně zajímavý nápad a podpora dobré věci.

Bezinky

30. července 2009 v 20:30 | Lipetka |  Mňamky domácí produkce
Bezinky se podle mě pořád ještě málo používají a přitom mají takové široké využití. Našla jsem pár tipů jak na bezinky. Sice jsem je nezkoušela, ale jako inspirace určitě poslouží dobře až budu vymýšlet co s nima vyvézt. Za chvíli to bude aktuální. Třeba vás to taky zaujme. Kdysi mi moje bývalá kolegně z práce nosila takový dobroučký likér z bezinek: Vím, že je nějak vařila a pak tam dávala vodku nebo něco podobného. bylo to takové slaďoučké pití na "polízávání".
Inspirace z prozeny.cz

Bezinky

Skromné, na plody bohaté keře byly nějakou dobu podceňované. Dnes ale víte, že jsou hotová vitaminová bomba třeba v podobě marmelády, kterou děláte klasickou metodou, nejlépe v kombinaci s jablky. Dospělým určitě zachutná daleko jednodušší úprava:

Bezinky v cukru Černé kuličky oberete ze stopek a pečlivě propláchnete (stejně je raději trhejte v zahradách než u silnice). Do sklenice potom nasypete vrstvu bezinek, zasypete dvěma lžícemi krystalového cukru a pokračujete, až sklenici naplníte. Končíte cukrem, do kterého přidáte štipec vanilkového cukru, celé skořice a zalijete vodkou (někomu postačí lžíce, někdo přidá). Zavíčkujete a sterilujete 20 minut při 80 stupních.

Bezinkový likér Dva litry odstopkovaných černých kuliček svaříte s litrem vody a přecedíte. Do šťávy přidáte kilo krystal. cukru a 5 minut provaříte. Potom přidáte dva balíčky vanilkového cukru a vaříte další tři minuty, dále dvě lžíce mleté kávy a vaříte zase dvě minuty. Když celá ta dobrota vychladne, dolijete ji půllitrem rumu. Pak už jen přelijete do lahví a používáte jako medicínu celou zimu.

Krásné kafe

26. července 2009 v 21:28 | Lipetka |  Bludy Obludy
Jen jsem se chtěla pochlubit jaké jsme dostali krásné kafíčko. Nejenom, že to polaskočilo chu´tové buňky, ale i oko. No, že je to nádhera.

Tvarohový dortík

26. července 2009 v 21:20 | Lipetka |  Mňamky domácí produkce
Sestra od mého chlopka dostala veselý a krásný dortík. Byl dělaný na lehko z tvarohu a piškotků, taková klasika, ale co mě úplně uchvátilo byly veselé žabičky z jahůdek. Jednoduché a najednou strašlivě veselé. Jahůdky byly potřené želatinou aby neoschly.Omluvte kvalitu fotek, foťák to lépe nezvládne, ale pro názornost stačí.

Čeladná

26. července 2009 v 11:10 | Lipetka |  Výletník
Když už jsem se školila na té Čeladné, rozhodla jsem se vám, o ní napsat nějaký ten řádek. Je to malebné městečko (nebo vesnička? ) které se jakým si chodem osudu a hodně peněz stalo místem, kde jistí pracháči a prominenti ukazují, že jsou na úrovni. Ano bydlení na Čeladné je moderní, ať už si tam movití kupují jen víkendový, nebo letní nebo jakýkoliv jiný byt, nebo se tam nastěhují nastálo, rozhodně jsou přesvědčeni, že je to "echt" Čeladná je opravdu krásná obklopená ze všech stran podhůřím Beskyd, ale podle rozestavěných bytových domů a domečků, to bude o dvou let velkoměsto, které své kouzlo časem stratí. Zrovna se tam chystá nějaký velký mezinárodní Golfový turnaj, tak tam rychle dodělávají velký kruháč a připravují se na tu slávu.

Dlouhá nepřítomnost

26. července 2009 v 10:58 | Lipetka |  Bludy Obludy
Dlouho jsem tu nebyla co? Byla jsem na školení, učila jsem se chytrá býti. Bylo to na Čeladné a bylo tam krásně. A přivezli mi tam na chvíli i Čikitu, po jednom dni v kleci byla jak utržená z vajec. :-) Všechno jí zajímalo, ale taky všechny zaujala. No a pak to prostě všech o nějak uteklo a píšu až teď.
Když jsem přijela domů večer ze školení a seděla hotová, uvařená,odvařená na gauči a čuměla do blba, ozvala se z venku veliká rána. Z posledních sil jsem se doplazila na balkón a po zevrubném zkoumání jsem zjistila, že můj drahý soused co bydlí o patro níže, proletěl hlavou sklem zábradlí balkónu. Výborně, tak jsem mu volala policii i záchranku, jak mi bylo zděleno na policii (jsem si do teď myslela, že fungují jaksi integrovaně, ale asi zrovna neintegrovali.) He, ale aby mi to nebylo líto, tak přijeli pak i hasiči s velikým autem, které zřejmě zavolala paní ze záchranky. To vám bylo veselo.
O souseda strach ani nemám až tak, vím, že je lepší jak superman, všechno přežije. Myslím, že v bývalém bytě vyskočil, ze třetího patra a dohromady mu zas nic nebylo. A dle mého názoru, na to, že na tom balkóně byl tuhý, tak hned druhý den byl doma. :-)

ZOO Dvůr Králové

19. července 2009 v 19:10 | Lipetka |  Výletník
Další z mých starších výletů jsem vytáhla ZOO Dvůr Králové. Bylo tam moc hezky a doufám, že si to někdy zopakuju, i když je to část republiky, kterou mám trochu z ruky.

Adršpach

19. července 2009 v 17:39 | Lipetka |  Výletník
Do výletníku jsem přidala fotky z jednoho ze svých starších výletů z Adršpachu. Byla jsem tam několikrát a bylo to opravdu úžasné a kouzelné místo.

Adršpach: (převzato z ardspach.cz)

Adršpašské skalní město

Skalní město Adršpach je součástí Národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplické skály s počátkem ochrany území od roku 1933 a je jeho menší částí. Je rozdělené na dvě skupiny: plošinu Bučina a část se Starozámeckým vrchem. Pro skalní město Adršpach jsou typické samostatné skalní útvary, izolované věže a pilíře.

Mezi nejznámější skalní útvary patří Homole cukru, Milenci, Starosta a Starostová, Krakonošův zub a mnoho dalších.
Návštěvníci by také neměli opomenout navštívit oba vodopády ve skalním městě: Malý a Velký vodopád, které se nacházejí v polovině prohlídkové trasy. V těchto místech můžeme také spatřit pamětní desku upomínající návštěvu básníka J.W.Goetha z roku 1790. Stranou prohlídkového okruhu by nemělo zůstat ani Adršpašské jezírko (za oběma vodopády na žluté turistické značce směrem do Vlčí rokle), na kterém je možno se projet loďkami.
Závěrem můžeme ještě navštívit bývalou Pískovnu s průzračnou vodou s půjčovnou loděk.